Μαρία Δημοπούλου: «Ο ρόλος των επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων βιωσιμότητας είναι τεράστιος»
Η Regional Head Europe Sustainability Engagement της PMI μιλάει για τον ρόλο που μπορούν και πρέπει να παίξουν οι επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων του σήμερα και του αύριο.
«Αισθάνομαι προνομιούχα που ζω και εργάζομαι σε μια πολύ διαφορετική κοινωνία, σε σχέση με αυτό που ίσχυε κάποια χρόνια πριν. Εκτιμώ το γεγονός ότι ο τελικός καταναλωτής διαθέτει περισσότερες γνώσεις, είναι περισσότερο ενημερωμένος και απαιτεί διαφάνεια. Αυτό αποτελεί πολύ καλή αφετηρία για τις εταιρείες προκειμένου να αρχίσουν να χτίζουν την εμπιστοσύνη με το κοινό και να ενσωματώνουν τη βιωσιμότητα σε όλες τους τις δράσεις».
Mε τη δήλωση αυτή ξεκίνησε η Μαρία Δημοπούλου την τοποθέτησή της στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα «Επιχειρήσεις & κοινωνική συνεισφορά» στο οποίο συμμετείχε μαζί με την President of Henkel GR & CY και General Manager, Henkel Consumer Brands GR & CY Karolina Markiewicz-Kuskowska, την ESG Lead του OTE Group of Companies Άννα Μάλτη, την Executive Director Corporate Affairs της Nova Μάρθα Κεσίσογλου και τον Director of Sustainability & CSR Branch του ΔΕΔΔΗΕ Ηλία Σαββάκη, με συντονίστρια την Senior Consultant της Sympraxis Έλλη Παπαδοπούλου.
Προσθέτοντας ότι, επιπλέον, αυτό που απαιτείται προκειμένου να κερδηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού που μερικές φορές διατηρεί επικριτική ή αρνητική στάση απέναντι στους ESG ισχυρισμούς και τα κίνητρα και την αποτελεσματικότητα των δράσεων εταιρικής-κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών, είναι: «Διαφάνεια και ευθυγράμμιση των εσωτερικών και των εξωτερικών δράσεων. Ότι δηλαδή προσπαθούμε, ως εταιρείες, να κάνουμε για την κοινωνία πρέπει πρώτα από όλα να το παρέχουμε στους ανθρώπους μας».
Το συγκεκριμένο πάνελ έλαβε χώρα στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου Effective Stakeholder Dialogue: Reality Check που συνδιοργάνωσαν οι Sympraxis, Ελληνικό Ινστιτούτο Διαβούλευσης και ΑΝΙΜΑ με στόχο να αναδείξουν τη σημασία της επικοινωνίας και της εξεύρεσης λύσεων μέσω του διαλόγου για την επίλυση σημαντικών περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων που αφορούν τη βιωσιμότητα.
Όσον αφορά το κατά πόσο και σε ποιο βαθμό οι εταιρίες πρέπει να επικοινωνούν ή όχι τις σχετικές δράσεις τους, η Regional Head Europe Sustainability Engagement της PMI δήλωσε χαρακτηριστικά: «Όταν μιλάμε για βιωσιμότητα και δράσεις εταιρικής ευθύνης, η άποψη μου είναι ότι δεν χρειάζεται να τα υπερ-επικοινωνούμε. Αυτό που χρειάζεται ωστόσο να κάνουμε, κυρίως οι μεγάλες εταιρείες, είναι μέσα από τις πράξεις μας να εκπαιδεύουμε την κοινωνία για θέματα βιωσιμότητας. Στο τέλος της ημέρας, ελπίζουμε ότι ο κόσμος θα θυμάται τι κάνουμε γιατί ενδιαφέρεται, ψάχνει και κάνει τη δική του έρευνα».
Στο Συνέδριο συμμετείχαν περισσότεροι από 60 σημαντικοί ομιλητές σε 17 panels και keynote speeches και έλαβαν χώρα περισσότεροι από 200 συμμετέχοντες, στελέχη εταιρειών, εθνικών και διεθνών ΜΚΟ, θεσμικών φορέων, πανεπιστημίων, εκπρόσωποι της ελληνικής πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης.