Γιώργος Μαργώνης: «Εγχώρια βιομηχανία σημαίνει εξωστρέφεια, εξαγωγές, γεωπολιτική ισχύ και κυρίως ανάπτυξη της κοινωνίας»
Για τον στρατηγικό ρόλο που μπορεί να παίξει η βιομηχανία στο νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας μίλησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Εγχώρια βιομηχανία σημαίνει εγχώρια παραγωγή, ποιοτικές θέσεις εργασίας και αυτάρκεια. Σημαίνει εξωστρέφεια, εξαγωγές, διαφήμιση της χώρας μέσα από τα προϊόντα της και γεωπολιτική ισχύ. Και κυρίως, ανάπτυξη της κοινωνίας. Στη σύγχρονη ιστορία της, η Ελλάδα γνώρισε πραγματική ακμή τις περιόδους που άνθισε η βιομηχανία της».
Mε τη δήλωση αυτή ξεκίνησε ο Γιώργος Μαργώνης την τοποθέτησή του στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα «Future Proofing Greek Manufacturing: Addressing Key Challenges for Long-Term Competitiveness» στο οποίο συμμετείχε μαζί με τον Εκτελεστικό Διευθυντή της Viohalco και Πρόεδρο της ElvalHalcor Μιχάλη Στασινόπουλο, την Πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη, τη General Manager Coca-Cola HBC Greece & Cyprus Μαρία Αναργύρου Nikolic και τον Γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ Νίκο Βέττα, με συντονίστρια τη δημοσιογράφο του ΑΝΤ1 Μαρία Σαράφογλου.
Εκεί όπου, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος επισημαίνε ότι η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόοδο της βιομηχανίας και υπογραμμίσε τη σημασία του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.
Ο κ. Μαργώνης αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Παπαστράτος ως υπόδειγμα άμεσης ξένης επένδυσης στη χώρα, δηλώνοντας: «Εμείς πιστέψαμε στη δυναμική της ελληνικής βιομηχανίας και το αποδεικνύουμε συνεχώς με πράξεις. Έχουμε επενδύσει 700 εκατ. ευρώ για το μεγάλο μας work-in-progress: τον ριζικό μετασχηματισμό μας. Αξιοποιούμε σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για να πολλαπλασιάσουμε την παραγωγικότητά μας. Υλοποιούμε παράλληλα τη μεγαλύτερη πράσινη επένδυση στην ιστορία μας, ύψους 10 εκατ. ευρώ, με στόχο να εξοικονομήσουμε ενέργεια και να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του εργοστασίου μας κατά 30% ως το 2025».
Προσθέτοντας, ότι « Είμαστε περήφανοι που αποτελούμε υπόδειγμα άμεσης ξένης επένδυσης. Μια επιχείρηση που παράγει από την Ελλάδα, για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο». Επιπλέον, ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξουν πρωτοβουλίες ανοιχτού διαλόγου για τα σημαντικά ζητήματα που θα απασχολήσουν τους Ευρωπαίους πολίτες.
Με τη σειρά του ο εκτελεστικός διευθυντής της Viohalco και πρόεδρος της ElvalHalcor, Μιχάλης Στασινόπουλος, ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει βιομηχανία με πολύ καλές και εξωστρεφείς εταιρείες. Ωστόσο υπάρχει έλλειψη ενός αναπτυσσόμενου βιομηχανικού συστήματος με όραμα που να μπορεί να στηρίξει την οικονομία. Τόνισε πως η χώρα μας πρέπει να ασχοληθεί με τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και είναι επιτακτική ανάγκη να εξάγει.
Η Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη, δήλωσε ότι η ανθεκτικότητα της βιομηχανίας κράτησε την Ελλάδα όρθια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τόνισε ότι συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στον ΑΕΠ, έχει τις μεγαλύτερες εξαγωγές και προσφέρει τις περισσότερες θέσεις εργασίας.
Η General Manager Coca-Cola HBC Greece & Cyprus Μαρία Αναργύρου Nikolic παρουσίασε τις προκλήσεις για τη βιομηχανία. Αυτές είναι η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα η ανάγκη για ευελιξία, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού τόσο ως προς τον αριθμό όσο και ως προς τις ικανότητές του.
Ο Γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας σχολίασε ότι αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει παραγωγή υψηλής αξίας και για αυτό απαιτείται έρευνα πίσω από το προϊόν και να συνδυάζεται και με την παροχή υπηρεσιών.Επιπλέον ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για εξαγωγές, οι οποίες πρέπει να είναι πιο γρήγορες, καθώς αυτές είναι πέντε φορές χαμηλότερες από αντίστοιχες χώρες της ΕΕ.