To «ΜΑΖΙ» είναι στο DNA μας
Η προστασία εργαζομένων και καταναλωτών, η έμπρακτη προσφορά προς την κοινωνία και η σημασία του ΜΑΖΙ #prostokalytero. Οι άνθρωποι της Παπαστράτος μιλούν για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν εν μέσω Covid-19 και τα μαθήματα που πήραν.
Kείμενο από Business News Magazine (Αναδημοσίευση), Φωτό: Παντελής Ζερβός
Ηγεσία εν καιρώ κρίσης
Ο Αντιπρόεδρος της Παπαστράτος, Ιάκωβος Καργαρώτος, μιλά για τη σημασία του ΜΑΖΙ prostokalytero και την επόμενη ημέρα.
«Αυτούς τους τελευταίους μήνες, ζήσαμε όλοι πάρα πολλά. Η χώρα μας έδειξε σε όλον τον πλανήτη τι πραγματικά σημαίνει αλληλεγγύη και πόσα μπορούμε να καταφέρουμε όταν όλοι ΜΑΖΙ, κράτος, πολίτες, και εταιρείες, συνεργαζόμαστε για το κοινό καλό. Τώρα ήρθε η ώρα να αξιολογήσουμε και να αξιοποιήσουμε τις καλές πρακτικές που υιοθετήσαμε κατά την περίοδο της κρίσης, με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, την καινοτομία και την εμπιστοσύνη στην επιστήμη και τους ειδικούς. Και, στη συνέχεια, να οραματιστούμε και να χτίσουμε όλοι μαζί μία νέα κουλτούρα αξιών και ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης που να είναι πραγματικά βιώσιμο και συμπεριληπτικό. Εκεί που χωράνε όλοι, ευάλωτοι συνάνθρωποι μας, μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, startups, και κανείς δεν θα μείνει πίσω. Εκεί που δεν έχουν θέση διακρίσεις και αποκλεισμοί. Εμείς στην Παπαστράτος είμαστε μέρος αυτού του ΜΑΖΙ #prostokalytero, το οποίο είναι κομμάτι του DNA μας, της φιλοσοφίας μας, και του οράματος μας για ένα καλύτερο μέλλον, ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο».
Η ασφάλεια των εργαζομένων ως απόλυτη προτεραιότητα
Ο Γενικός Διευθυντής Ανθρώπων και Κουλτούρας Νοτιανατολικής Ευρώπης, Γιώργος Παρτσακουλάκης, μιλά για το πώς, σε συνεργασία με τη Διευθύντρια Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας Μαρία Πάλλη, και την ομάδα της, συνέβαλε στη διασφάλιση της ασφάλειας των εργαζομένων το διάστημα της πανδημίας.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΤΣΑΚΟΥΛΑΚΗΣ
«Για εμάς, οι άνθρωποι μας έχουν πάντα απόλυτη προτεραιότητα. Εφαρμόσαμε όχι μόνο αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας από ό,τι των υγειονομικών Αρχών, αλλά πολλά εξ αυτών τα λάβαμε αρκετές μέρες πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις, π. χ. κλείσιμο καταστημάτων, απαλλαγή από την εκτέλεση των καθηκόντων των γονέων και των ευπαθών ομάδων. Έχοντας δημιουργήσει από νωρίς μία ομάδα διαχείρισης κρίσης, η οποία παραμένει ακόμη ενεργή, μπορέσαμε να δράσουμε γρήγορα σε όλες τις κατευθύνσεις. Ειδικά για τους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής στο εργοστάσιο, εφαρμόσαμε πολύ ισχυρά μέτρα προφύλαξης (π.χ. παροχή αντισηπτικών-μάλιστα παράξαμε και δικά μας-μασκών, γαντιών, θερμομέτρησης, δημιουργία ζωνών ασφαλείας, στενή παρακολούθηση από τη μόνιμη ιατρική ομάδα, επιδότηση μετακίνησης με I.X. για αποφυγή χρήσης ΜΜΜ), ενώ παράλληλα τους επιβραβεύσαμε και με ένα σημαντικό οικονομικό βοήθημα για την πολύτιμη συνεισφορά τους. Για όσους έμειναν σπίτι, οργανώσαμε sessions με ψυχολόγους, διατροφολόγους και ειδικούς του wellbeing, ενώ διατηρήσαμε ζωντανή την επαφή μαζί τους μέσα από ομαδικές και εταιρικές συναντήσεις, όσο και με ένα πολυποίκιλο εβδομαδιαίο newsletter.
Η μάχη είναι καθημερινή και συνεχίζεται έως και σήμερα που επιχειρούμε να επανέλθουμε στη νέα κανονικότητα. Είναι ιδιαίτερα συγκινητικό το γεγονός ότι αρκετοί συνάδελφοι, όταν επέστρεψαν, ήρθαν να μας ευχαριστήσουν για την υποστήριξη την περίοδο του lockdown και, όπως χαρακτηριστικά μας είπαν, ένιωθαν περισσότερο ασφαλείς στο γραφείο παρά οπουδήποτε αλλού. Κάτι για το οποίο αισθάνομαι περισσότερο περήφανος από όλα είναι ότι ανεξάρτητα από πού ήταν ο καθένας μας, οι άνθρωποι της Παπαστράτος μείναμε ΜΑΖΙ, ενωμένοι και δημιουργικοί, διατηρώντας την εταιρεία ζωντανή και λειτουργική».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΗ
«Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα και την ομάδα μου, ήταν ότι έπρεπε να επαναπροσδιορίσουμε πλήρως τον τρόπο που δουλεύουμε. Κάναμε τα πάντα για να ελαχιστοποιήσουμε τις επαφές, διαμερισματοποίησαμε τα κτήρια, την παραγωγή, αλλάξαμε τη συχνότητα καθαρισμού, με το εργοστάσιο και τα γραφεία μας να απολυμαίνονται κάθε δυο ώρες. Καθημερινά στην ενημέρωση των ι8:οο σταματούσε η ζωή όλης της ομάδας μου. Ακούγαμε και διαβάζαμε τα πάντα σε περίπτωση που έβγαινε ανακοίνωση που είχε επίπτωση στα μέτρα που έπρεπε να πάρουμε. Αυτό που κρατάω από αυτή την περίοδο είναι η ομαδικότητα, για την οποία έτσι και αλλιώς διακρίνεται η Παπαστράτος, η οποία έφτασε σε ασύλληπτο επίπεδο».
Πως μείναμε κοντά στους καταναλωτές
Ο Επικεφαλής Customer Care & e-Commerce Operations Ελλάδας, Κωνσταντίνος Μωραίτης, μας εξηγεί πώς εκείνος και η ομάδα του κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση.
«Είμαι περήφανος για το πώς καταφέραμε να κρατήσουμε στο επίκεντρο τον καταναλωτή και για το πόσο ευέλικτοι ήμασταν στο να βρούμε άλλους τρόπους για να του παρέχουμε ποιοτική ‘φροντίδα΄. Το κλείσιμο των καταστημάτων μας είχε ως αποτέλεσμα μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για προϊόντα και υπηρεσίες στα διαθέσιμα κανάλια (τηλεφωνικό κέντρο, social media, IQOS.com). Προκειμένου να ανταποκριθούμε, πραγματοποιήσαμε εξ αποστάσεως εκπαιδεύσεις σε περισσότερους από 600 συναδέλφους και συνεργάτες. Επιπλέον, μέσα σε μία εβδομάδα από τη σύλληψη της ιδέας, δημιουργήσαμε ένα νέο δίκτυο διανομής, αντικαθιστώντας την παραλαβή των προϊόντων μας από τα σημεία λιανικής μας σε κατ'οίκον παράδοση».
Οι άνθρωποι πίσω από τη μεγάλη δωρεά των 50 αναπνευστήρων
Η άμεση κινητοποίηση της Παπαστράτος έκανε μέσα σε μόλις 4 ημέρες πραγματικότητα την εύρεση και παράδοση των πρώτων 19 από τους συνολικά 50 αναπνευστήρες υψηλής τεχνολογίας που προσέφερε η εταιρεία για να εξοπλιστούν οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Ένας άθλος κοινωνικής αλληλεγγύης, που γράφτηκε ανεξίτηλα στις καρδιές όσων βοήθησαν γίνει πραγματικότητα.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΤΑΒΟΥ, Διευθύντρια Προμηθειών Κεντρικής και Νοτιανατολικής Ευρώπης:
«Πέμπτη πρωί πάρθηκε η απόφαση.Τρίτη μεσημέρι έγινε η πρώτη παράδοση. Ήμασταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ενδιαφερθήκαμε για μια τέτοια δωρεά και καταφέραμε να δεσμεύσουμε τους πρώτους αναπνευστήρες άμεσα, συνεχίζοντας παράλληλα να ψάχνουμε προς κάθε κατεύθυνση για τους υπόλοιπους. Πέρα από τους αναπνευστήρες που βρήκαμε για εμάς, συνεχίσαμε την επικοινωνία με τους προμηθευτές και δεσμεύσαμε επιπλέον αναπνευστήρες -όταν έγιναν διαθέσιμοι- εκ μέρους άλλων ελληνικών εταιρειών που ενδιαφέρθηκαν στη συνέχεια. Εκείνη την περίοδο δεν ένιωθα ότι δουλεύω για την Παπαστράτος, αλλά συνολικά για το καλό της ελληνικής κοινωνίας».
ΤΟΝΙΑ ΚΑΠΑΡΕΛΙΩΤΗ, Διευθύντρια Προμηθειών Ελλάδας και Βουλγαρίας:
«Είμαι χαρούμενη που είχα την ευκαιρία να συνεισφέρω ουσιαστικά σε κάτι τόσο σημαντικό, που βοήθησε στο να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Ομολογώ ότι όταν ο κύριος Τσιόδρας ανακοίνωσε τη δωρεά και ευχαρίστησε on air την Παπαστράτος, έβαλα τα κλάματα. Θυμάμαι ότι ήρθε κοντά μου η δεκάχρονη κόρη μου, που ήξερε τι κάνω γιατί δούλευα από το σπίτι, και μου είπε ‘μαμά,είμαι πολύ περήφανη για σένα’».
ΓΕΩΡΓΙΑ ΝΤΙΝΟΥ Υπεύθυνη Επικοινωνίας:
«Ήμασταν η πρώτη θυγατρική της ΡΜΙ παγκοσμίως που προχωρήσαμε σε μια τέτοια δωρεά. Ως υπεύθυνη διαχείρισης των εσωτερικών διαδικασιών και κανονισμών σε θέματα χορηγιών, μαζί με το νομικό τμήμα καταφέραμε να βρούμε τον τρόπο υλοποίησής της. Όλα αυτά έγιναν σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα μιας πολυεθνικής παράλληλα με τις πολυάριθμες χορηγίες που πραγματοποιήσαμε. Τα τηλεφωνήματα που δέχθηκα από συναδέλφους άλλων χωρών για να μάθουν πρακτικά πώς το κάναμε ήταν ιδιαίτερα συγκινητικά. Αισθάνομαι περήφανη που ήμουν μέρος της συγκεκριμένης ομάδας».
Μια «στρατιά» από εθελοντές
Πάνω από 240 εργαζόμενοι και εξωτερικοί συνεργάτες της Παπαστράτος ανταποκρίθηκαν, μέσα σε 48 μόλις ώρες, στο κάλεσμα της εταιρείας και βοήθησαν στη διανομή τροφίμων και φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες σε 113 δήμους της χώρας,στο πλαίσιο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Η Διευθύντρια Επικοινωνίας της Παπαστράτος και Υπεύθυνη συντονισμού των εθελοντών, Αλεξάνδρα Γεωργιάδου, καταγράφει την εμπειρία της:
«Ο εθελοντισμός αποτελεί οργανικό κομμάτι της κουλτούρας της εταιρείας που διοργανώνει με μεγάλη συχνότητα σημαντικές δράσεις, όπως, μεταξύ άλλων, ενίσχυση του έργου ΜΚΟ, στήριξη κοινωνικών συσσιτίων, φιλανθρωπικά bazaar, καθαρισμόςπαραλιών. Ποτέ πριν, ωστόσο, η ανταπόκριση δεν υπήρξε ευρύτερη από ό,τι την περίοδο της πανδημίας. Οι συνάδελφοι όχι μόνο ανταποκρίθηκαν άμεσα, αλλά άρχισαν να ‘πιέζουν’- με δική τους πρωτοβουλία- και τους αντίστοιχους δήμους, για να τους αξιοποιήσουν. Επιπλέον, την ίδια περίοδο, είδαμε μεγάλο μέρος των εργαζομένων να δωρίζουν το μηνιαίο επίδομα τους για εστίαση (και την εταιρεία να διπλασιάζει το τελικό ποσό), προκειμένου να προσφερθούν χιλιάδες μερίδες φαγητού στις ευπαθείς ομάδες των δήμων που βρίσκονται γύρω από τις εγκαταστάσεις μας στον Ασπρόπυργο. Είμαι αισιόδοξη ότι αυτό το κίνημα εθελοντισμού θα μείνει παρακαταθήκη και για μετά το τέλος της πανδημίας».