ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
18 ΜΑΙΟΥ 2021

Σ. Δρακουλαράκος: «Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης οφείλει να είναι δημόσια, διάφανης και δεσμευτική»

Για την προοπτική σε 10 χρόνια από τώρα η Ελλάδα να είναι μια smoke-free χώρα και την ανάγκη να έρθουν πιο κοντά οι επιχειρήσεις με τους εργαζομένους μίλησε, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας της Παπαστράτος στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών 2021.

O κ. Δρακουλαράκος συμμετείχε στο πάνελ ‘Communicating Sustainability Honestly’ του 6ου Delphi Economic Forum, μαζί με την κα Σοφία Δήμτσα, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας της ΔΕΗ, τον κ. Γιώργο Τερζή, Διευθυντή Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας της Alpha Bank και τον κ. Ευτύχη Παλλήκαρη, Διευθυντή του powergame.gr.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του με την παραδοχή ότι, σε πρώτη ανάγνωση, μοιάζει οξύμωρο μια καπνοβιομηχανία να μιλάει για βιώσιμη ανάπτυξη και αντίστοιχη στρατηγική, ο κ. Δρακουλαράκος περιέγραψε το γενικό πλαίσιο: «Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης οφείλει να είναι δημόσια, διάφανης και δεσμευτική. Όλο αυτό ξεκινάει από τη συνέπεια έργων και λόγων, το σημείο δηλαδή όπου αυτά που λες εφάπτεται με το σημείο αυτών που κάνεις. Τα οποία ελπίζουμε να είναι και μετρήσιμα».

Πορεία προς το καλύτερο

Συνεχίζοντας, αφού τόνισε ότι αν θέλεις να δεις αν πραγματικά μια εταιρεία εννοεί τα όσα λέει περί βιώσιμης ανάπτυξης, το μόνο που χρειάζεται είναι να δεις που επενδύει τα χρήματά της, επισήμανε ότι: «Η Παπαστράτος ανέκαθεν είχε πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, είτε ήταν για την αγροκαλλιέργεια είτε για το εργοστάσιό της και το μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δεν είχε, όμως, πετύχει, να διαχειριστεί το μεγάλο της πρόβλημα, το οποίο είναι το προϊόν που εμπορευόταν επί δεκαετίες, το τσιγάρο, το οποίο λόγω της καύσης και των παραγώγων της, είναι πολύ βλαβερό για την υγεία. Στο πλαίσιο αυτό η Παπαστράτος αποφάσισε το 2016 να σταματήσει την παραγωγή τσιγάρων και να στραφεί σε εναλλακτικά προϊόντα που θερμαίνουν και δεν καίνε τον καπνό. Δυο χρόνια αργότερα η μητρική εταιρεία της Παπαστράτος, η Philip Morris International, ανακοίνωσε ότι το 98% των πόρων για Έρευνα & Ανάπτυξη πηγαίνουν προς τα νέα εναλλακτικά προϊόντα, με το ποσό αυτό το 2020 να έχει ξεπεράσει τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2021 ένα 28% των εσόδων της PMI έρχεται από αυτά τα νέα προϊόντα, έχοντας βάλει στόχο το 2025 να ξεπεράσει το 50%».

Το τέλος του τσιγάρου

Στη συνέχεια, ο κ. Δρακουλαράκος επανέλαβε τη δήλωση που έκανε την προηγούμενη μέρα στο Delphi Economic Forum ο νέος CEO της PMI, κ. Jacek Olczak. Όταν δηλαδή εξέφρασε την πεποίθηση ότι, σε 10 χρόνια από σήμερα, όταν η Παπαστράτος  θα γιορτάζει τα 100 χρόνια της, θα μπορεί ταυτόχρονα και η Ελλάδα να είναι μια smoke-free χώρα. Δηλώνοντας ότι: «Αυτό που εμείς ενδόμυχα λέμε είναι ότι θα θέλαμε, κάποια στιγμή σύντομα, όταν ακούει ο κόσμος ότι η Παπαστράτος ή η PMI πούλαγε τσιγάρα, να εκπλήσσεται. Όπως εκπλησσόμαστε τώρα όταν ακούμε ότι η Virgin Airways ξεκίνησε πουλώντας δίσκους ή όταν συνειδητοποιούμε ότι το πραγματικό προϊόν της Tesla δεν είναι τα αυτοκίνητα αλλά οι μπαταρίες και η ενέργεια».

Εμπιστοσύνη και απαιτήσεις

Στη συνέχεια της συζήτησης ο Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας της Παπαστράτος αναφέρθηκε στην έκδηλη ανάγκη να έρθουν πιο κοντά οι επιχειρήσεις με τους εργαζομένους αυτή την περίοδο που διανύουμε, δηλώνοντας ότι: «Ξεκινάμε από την παραδοχή ότι οι εργαζόμενοι είναι οι πιο αυστηροί κριτές και ταυτόχρονα οι καλύτεροι πρεσβευτές. Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρω αυτό που δείχνουν όλα τα βαρόμετρα εμπιστοσύνης, για παράδειγμα το Edelman Trust Barometer, τον τελευταίο 1 ½ χρόνο, ότι οι εργαζόμενοι θεωρούν τις επιχειρήσεις και τους επικεφαλής τους ως πιο αξιόπιστους από ΜΚΟ, ΜΜΕ και κυβερνήσεις. Αυτό σημαίνει ότι έχουν απαιτήσεις από εκείνους. Στο να πάρουν θέση στα κοινωνικά ζητήματα και την πανδημία και στο να τους δώσουν σωστή πληροφόρηση».

Τρεις εργασιακές πρωτοβουλίες

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Δρακουλαράκος ανέφερε τρεις συγκεκριμένες εργασιακές πρωτοβουλίες της Παπαστράτος. Την πιστοποίηση ίσης αμοιβής (Equal Salary Certification) που εξασφαλίζει ίσες αμοιβές μεταξύ ανδρών και γυναικών αλλά και ίδιες ευκαιρίες ανέλιξης, τη μεγαλύτερη άδεια μητρότητας για τις μητέρες 8 εβδομάδες πριν τη γέννα και 12 εβδομάδες μετά (σύνολο 20 εβδομάδες), τις 4 εβδομάδες άδειας για τους πατέρες αλλά και την Πρακτική Εθελοντισμού, όπου κάθε εργαζόμενος θα δικαιούται έως και 5 ημέρες άδειας μετ’ αποδοχών για αντίστοιχο χρόνο που έχει προσφέρει σε εθελοντικές δράσεις της επιλογής του, εκτός εργασιακού χρόνου.

 

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συζήτηση στο παρακάτω βίντεο

Διαβάστε ακόμα